27 Temmuz 2009 Pazartesi

DÖLLENME

Tecrübeyle sabit ki ; eğer uçan haşerelere karşı sürekli ilaçlanan bir şehirde yaşıyor ve balkonda Pembe Domates yetiştirmeye çalışıyorsanız ve saksılarınızda balkonun kuytu bir köşesine koymuşsanız domates fideleriniz ağaç kadar olacak ama bütün çiçekleri dökülüp hiç meyveye durmayacaklar. Nerdenmi biliyorum ? :) Balkonda Domates yetiştirmeye çalıştığım ilk 2 senede böyle oldu.
Sonra sevgili Nalan hn.a rastladım markette tesadüfen biraz konuştuk ve rüzgarlı yerde olacakmış saksılar dedi bunun üzerine saksıları rüzgarlı yere aldım geçen sene. Bir iki tane oldular ama o kadar.
Bu sene yine çok sevdiğim PDA grubumdan beni affetsin adını hatırlamıyorum şimdi bir üyemiz dediki arı olmadığı için etrafta bende elime bir fırça aldım ve arı oldum. Bu fikir bana mantıklı geldi ve elimde ince bir fırça ile aklıma geldikçe sabahları açılmış çiçeklerin içlerini fırça ile yoklayarak dolaştım.
Bu sene çok iyi oldu ilk serileri yiyoruz ikinci seriler ve daha misket gibi olanlar var. Bir fidenin üzerinde 10 tane yeni seri meyve var mesela ki o fideden 3 tane domates kızardı ve yedik.
Sonuç olarak deneyerek gördümki fideler çiçeklenince biraz rüzgarlı yerde olacak ve arı olacak arı yoksa siz arı olacaksınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder